تاثیرات ماساژ آروماتراپی بر دستگاههای مختلف بدن

ماساژ آروماتراپی

تاثیرات ماساژ آروماتراپی بر دستگاههای مختلف بدن

ماساژ با هر هدفی که انجام شود دارای فواید و تاثیرات مثبت برای سیستم های بدن است.

تاثیرات و فواید ماساژ آروماتراپی بر سیستم پوششی ( پوست) بدن

با استفاده از روغن های مناسب، به پوست طراوت می دهید. طبق سنت کهن استفاده از روغن های کاربردی برای پوست یکی از تاثیرات ماندگار آروماتراپی است. روغن های کاربردی می توانند از زخم های آکنه گرفته تا چین و چروک ها را درمان کنند.

روغن هایی نظیر گل رز، اسطوخودوس، کندر، درخت چای و بابونه برای پوست بدن و صورت مفید می باشند. دیگر مزیت ماساژ برای سیستم پوششی یا پوست بدن شما، کمک به حذف سلولهای مرده پوست است. در جلسات ماساژ با مالش بدن، اصطکاک بین دست متخصص ماساژ و پوست بدن مراجع زیاد می‌شود و این کار باعث جدا شدن سلولهای مرده پوست می شود. با کاهش سلول های مرده سطح پوست مرطوب تر شده و چین و چروک ها کمتر دیده می شوند و پوست جوانتر به نظر می رسد. جوان شدن پوست احتمال مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ماساژ آروماتراپی منظم می تواند خاصیت ارتجاعی و شادابی پوست را نیز افزایش دهد. ماساژ باعث افزایش جریان خون به سطح پوست می شود و در نتیجه مواد مغذی منتقل شده به پوست افزایش می یابد. بنابراین، ماساژ می تواند سلامت کلی پوست را بهبود بخشد و به شفاف و نرم شدن پوست کمک می کند. افزایش جریان خون همچنین به این معنی است که آسیب های پوست مانند بافت اسکار می توانند سریع تر بهبود یابد.

فاشیا یک ماده نرم در زیر سطح پوست است که گروه های عضلانی را از پوست جدا می کند. وقتی فاشیا سرد و بی تحرک می شود ژل مانند و سفت تر می شود. اصطکاک حاصل از ماساژ آروماتراپی ، گرمای لازم برای گرم شدن فاشیا را فراهم می کند و آن را به حالت نرم آری بر می گرداند. با شل نمودن فاشیا، انعطاف پذیری پوست بهبود می یابد. پوست بزرگترین بافت بدن است. کرم ها، روغن ها و لوسیون های ماساژ خوب حاوی ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست هستند.

ماساژ آروماتراپی

تاثیرات و فواید ماساژ آروماتراپی بر سیستم اسکلتی بدن

تحقیقات استفاده از رایحه درمانی را برای تسکین درد تایید می کند. از طریق ماساژ حرکتی و ماساژ های دیگر، روغن های کاربردی مهم به مفاصل شما منتقل می‌شوند، غضروف ها نرم شده و تغذیه می شوند، دامنه حرکت به این معنی است که مفاصل شما تا چه اندازه می توانند در یک محدوده طبیعی در هر جهتی حرکت کنند و ماساژ می تواند این محدوده را به حد استاندارد و نهایت آن برساند.

ماساژ همچنین گردش خون را افزایش می دهد. خون تغذیه تمام قسمت های بدن از جمله اسکلت را فراهم می‌کند. بنابراین ماساژ منظم می تواند در تامین مواد مغذی اسکلت مفید باشد. ماساژ می تواند چسبندگی هایی را که ممکن است در بافت عضلانی یا در رباط وجود داشته باشند، از بین ببرد. در همین راستا ماساژ باعث شل شدن عضلاتی می شود که در صورت سفت شدن می توانند اسکلت را خم کنند پس آزاد شدن عضلات به اصلاح تراز اسکلت نیز کمک می کند.

ماساژ آروماتراپی

تاثیر و فواید ماساژ آروماتراپی بر سیستم عضلانی بدن

ماساژ منظم با روغن های مناسب برای عضلات، می تواند تنش عضلانی را آزاد کند در نتیجه درد و سفتی را کاهش می دهد. همچنین می تواند از تکرار و شدت گرفتگی عضلات بکاهد. این مهم به نوبه خود، به بهبود وضعیت انقباض و کشش عضلانی و افزایش دامنه حرکتی مفاصل کمک می کند. افزایش دامنه حرکتی به معنای کاهش احتمال آسیب دیدگی است، ماساژ کمک می کند تا عضلات آسیب دیده یا عضلاتی که در آسیب دیدگی سفت شده اند، به حالت اولیه خود برگردند. علاوه بر این ماساژ منظم منجر به افزایش گردش مواد مغذی مورد نیاز سلول های عضلانی برای انجام کارهای سلولی می شود.

انجمن ملی رایحه درمانی در آمریکا بسیاری از روغن هایی را که ممکن است التهاب را کاهش دهند، فهرست کرده که عبارتند از بابونه، زنجبیل، گل همیشه بهار. در سال ٢٠١٠ مطالعه ای نشان داد که روغن های کاربردی زیر دارای خواص ضدالتهابی هستند: آویشن، میخک، گل سرخ، اکالیپتوس، رازیانه و ترنج.

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی در مرکز ماساژ سانا برای بانوآن محترم در کرج ، فردیس ، اندیشه ، شهریار و اطراف منطقه اندیشه توسط ماسورهای حرفه ای انجام می پذیرد .

در مرکز ماساژ سانا ، برای ماساژ در اندیشه ، ماساژ در شهریار ، ماساژ در کرج ، ماساژ در فردیس برای بانوان صورت می پذیرد