گوژپشتی و ماساژ

تاثیر ماساژ بر گوژپشتی

ماساژدرمانی و گوژپشتی

پشت گرد و ماساژ

کیفوز ( پشت گرد ، گوژ پشتی )

افزایش بیش از حد طبیعی تحدب مهره های پشتی را کیفوز گویند. این عارضه ( گوژپشتی ) به دو صورت مادرزادی و اکتسابی دیده می شود. این تغییر شکل معمولا چند مهره را در بر می گیرد و طی دوران کودکی یا بلوغ پیشرفت می کند. که به لحاظ منطقه گرفتار در بدن به دو نوع کیفوز عمومی (که در تمام طول ستون مهره ها دیده می شود)، کیفوز موضعی ( در منطقه محدودی از ستون مهره ها دیده می شود). کیفوز را به لحاظ اینکه با حرکات اصلاحی قابل اصلاح باشد یا نباشد به دو نوع کیفوز برگشت پذیر یا کیفوز متحرک ( که ناشی از ضعف عضلانی و یا کیفوز جبرانی که با حرکات اصلاحی قابل برگشت است)، کیفوز برگشت ناپذیر یا ثابت که با حرکات اصلاحی قابل اصلاح نیست).

این ناهنجاری در زنان بیش از مردان دیده می شود. در حالت طبیعی در وضعیت ایستاده به نیمرخ، انحنای پشت به اندازه ۲۰ تا ۵۰ درجه مشاهده می شود. اگر انحنای پشتی کمتر از ۲۰ درجه باشد، تغییر شکل حاصله را پشت صاف می گویند، و اگر انحنای پشتی بیشتر از حد طبیعی باشد، آن را گوژپشتی می گویند.کیفوزهای بیشتر از ۷۰ درجه به علت شدت تغییر شکل، جزو تغییرشکل های شدید محسوب می شوند.

تاثیر ماساژ بر گوژپشتی

عوارض ناشی از کیفوز

۱٫ ایجاد ظاهری ناخوشایند
۲٫ کوتاهی ارتفاع تنه فرد
۳٫ افزایش فشار روی مهره ها
۴٫ گرفتگی عضلات
۵٫ درد در ناحیه پشت
۶٫ کاهش تحرک ستون مهره ها
۷٫ کاهش میزان باز شدن قفسه سینه
۸٫ آسیب های عصبی

ماساژ چه تاثیری بر روی کیفوز دارد؟

ماساژ سبب کشش عضلاتی می شود که دچار گرفتگی و اسپاسم عضلانی هستند و همین طور به سبب افزایش جریان خون عضلات ضعیف شده قوی می شوند و قدرت خود را به دست می آورند.

نحوه اجرای تکنیک ماساژ بر روی کیفوز پشتی

ماساژ گیرنده به شکم دراز کشیده و دست ها پشت گردن قلاب می شود، ماساژ دهنده دست ها را بر روی بازوها فیکس و کلاینت را به سمت خود کشیده و از روی زمین بلند می کند. ماساژ دهنده به سمت عقب خم می شود و از وزن بدن خود برای بلند کردن بالاتنه ماساژ گیرنده استفاده می نماید. حداقل ۱۰ ثانیه فرد را در کشش نگه داشته و ارام رها کنید.

تاثیر ماساژ بر گوژپشتی

احتیاط:

در اجرای این تکنیک نباید هیچ گونه شتابی در انجام حرکات داشته باشید، برای حفظ ایمنی ماساژگیرنده، حرکات همواره باید به صورت نرم و آرام انجام شوند. از به کار بردن این تکنیک برای افرادی که وزن بیشتری نسبت به شما دارند، افراد سالمند یا افرادی که مبتلا به مشکلات دیسک بین مهره ای می باشند اجتناب نمایید.

مزایای اجرای این تکنیک خم شدن به سمت عقب موجب تقویت مفاصل و عضلات بین مهره ای و افزایش تحرک و انعطاف پذیری ستون فقرات می شوند. تنش و درد ناحیه پایین کمر و بین کتف ها را از بین می برند و در نتیجه تحرک شانه ها را افزایش می دهد. علاوه بر این موجب افزایش جریان انرژی در کانال های موجود در پشت می شوند.

تاثیر ماساژ بر گوژپشتی

عضلاتی که در این تکنیک تحت کشش قرار میگیرند:

عضله سینه ای بزرگ، عضله دلتوئید، عضله گرد بزرگ، عضله راست شکمی، عضله سوئزخاصره ای، عضله دندانه ای قدامی، عضله دو سر بازوئی. زندگی مدرن فرصت های محدودی را برای خم کردن ستون فقرات به سمت عقب فراهم می آورد به منظور اینکه تضمین حاصل نمائید که ستون فقرات ماساژ گیرنده سالم و بدون درد باقی بماند باید خم شدن به سمت عقب و جلو را در برنامه های ماساژ فرد قرار دهید.

برای پیشگیری از دچار شدن به ناهنجاری های اسکلتی و گرفتگی ها و اسپاسم های عضلانی ماساژ را در برنامه هفتگی خود بگنجانید و برای داشتن یک زندگی با کیفیت و سالم و پر از آرامش از خدمات ماساژ سالن سانا بهره مند شوید.

تاثیر ماساژ بر گوژپشتی

فیلم آموزشی درباره ماساژ درمانی گوژپشتی

ماساژ در اندیشه ، ماساژ در شهریار ، ماساژ در فردیس ، ماساژ در کرج ، آموزش ماساژ در اندیشه ، آموزش ماساژ در شهریار ، آموزش ماساژ در فردیس ، آموزش  ماساژ در کرج ، سالن ماساژ در اندیشه ، سالن ماساژ در شهریار ، سالن ماساژ در فردیس ، سالن ماساژ در کرج