خاصیت سنگ های ماساژ در ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

خاصیت سنگ های ماساژ در ماساژ سنگ داغ

سنگ مورد استفاده در ماساژ سنگ داغ باید سطحی صاف و تخت داشته باشد و در آب داغ گرم شود. در این ماساژ ، معمولا از سنگ های بازالت استفاده می شود زیرا به علت داشتن آهن زیاد ، به راحتی گرما را در خود حفظ می کنند . از سنگ های رودخانه ای نیز استفاده می شود ، زیرا در اثر جریان آب سطح شان صاف و صیقلی شده است . اندازه سنگ ها از بزرگ شروع شده و تا سنگ های کوچک ادامه می یابد . برخی از متخصصین ماساژ سنگ داغ بر این باورند که برای استفاده از حداکثر فواید ، بهتر است از سنگ های طبیعی و صیقلی ، مانند آنچه در دریاها و رودخانه ها می توان یافت ، استفاده کرد زیرا به طور مستقیم و صمیمانه با زمین در ارتباط بوده و به طور مکانیکی صیقلی نشده و خاصیت شفادهی شان کاسته نشده است .

همچنین معتقدند که سنگ های مختلف تاثیرات شفابخش مختلفی بر بدن دارند . هر یک از سنگ ها به طور پیچیده ای با زمین در ارتباط اند و نیرویشان را از آن می گیرند . وزن ، بافت و حتی رنگ سنگ هایی که در حین ماساژ سنگ داغ استفاده می کنید تجربه ای خاص را در افراد به وجود آورده و عناصر مختلف را در بدن آنها هماهنگ می کند. برای نمونه، سنگ خارا از تجزیه گاز توده های آتشفشانی تشکیل شده و سبک و دارای خلل و فرج می باشد. از این سنگ می توان به عنوان سمباده( سنگ پا) برای تراشیدن پوست های مرده پا و یا تحریک بدن استفاده کرد. سنگ هایی که در اقیانوس ها و دریاها یافت می شوند به نسبت سنگ های رودخانه ها، متراکم تر و صیقلی ترند و ترکیبات معدنی این سنگ ها متفاوت است.

رنگ سنگ ها نتایج متفاوتی بر بدن دارد. سنگ های سیاه مانند بازالت، تمام عناصر بدن را هماهنگ می کنند، زیرا رنگ سیاه از ترکیب تمامی رنگ ها بوجود آمده است. سنگ هایی با حاله ای از رنگ سبز، می تواند عدم هماهنگی بدن را بهبود بخشد. سنگ هایی با رنگ مایه آبی خاصیت سردی بر بدن دارند. سنگ های آبی-خاکستری آرامش را به همراه داشته و عصبانیت و خشم را از بین می برند. سنگ های صورتی کم رنگ مانند رز کوارتز، خستگی مفرط و احساس سنگینی کرختی بدن را برطرف کرده و غم و اندوه را کاهش می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های سنگ ها که در استفاده از آنها برای ماساژ سنگ داغ ضروری است ، قدرت نگهداری گرما در خودشان می باشد. مدت زمان نگهداری گرما و همین طور پرتو افکنی در سنگ های مختلف متفاوت است. سنگ های بازالتی تمایل به داغ شدن و انتشار سریع گرما، جز ذاتشان است، لذا باید مراقب باشید که بدن فرد ماساژ گیرنده را نسوزانند. لازم به ذکر است که خاصیت بازالت آن را در شمار سنگ های محرک بسیار قوی قرار داده که به بدن احساس سرزندگی و شادابی می بخشد. به طور کلی هرچه رنگ سنگ تیره تر باشد، گرمتر شده و به مدت طولانی تری گرم می ماند. استفاده از سنگ هایی با ترکیب رنگ های متفاوت، فرد ماساژ گیرنده را در معرض امکانات بیشتر شفا و درمان قرار می دهد .

در انتخاب سنگ ها، شکل آنها را نیز باید در نظر داشت. برخی از ماساژ دهنده ها معتقدند که استفاده از سنگ های هم شکل اندام مورد نظر، می تواند قدرت شفابخشی را افزایش دهد. ترکیب معدنی سنگ ها نیز می تواند بر بدن تاثیر داشته باشد. تقریبا تمامی سنگ های معدنی تا حدودی خاصیت مغناطیسی نیز دارند. سنگ ها وقتی روی بدن قرار می گیرند همانند آهن ربا عمل می کنند، ناخالصی ها را از بدن بیرون کشیده و استرس و احساسات منفی را برطرف می کنند. خاصیت مغناطیسی سنگ ها می تواند انرژی بدن را دوباره تنظیم کرده و نیرو های یین و یانگ را هماهنگ کند.

ماساژ سنگ داغ

سنگ ها فراوانترین موادی هستند که در طبیعت یافت می شوند :

سنگ بازالت

سنگ های بازالت در میان سنگ هایی که برای ماساژ استفاده می شوند، متداول ترین هستند. سنگ های بازالت منشا آتشفشانی دارند، یعنی در فعالیت های آتشفشانی به صورت مواد مذاب یا ماگما به سطح آمده و سرد و سخت شده اند. بیشتر به رنگ های خاکستری، سبز تیره یا سیاه هستند. این سنگ ها به دلیل داشتن ترکیبات مگنتیکی و تیتانیکی آهن، قابلیت نگهداری گرما و سرما را به خوبی دارند. بهترین جا برای پیدا کردن آنها ساحل رودخانه هایی است که در کوه های آتشفشانی جریان دارند.

سنگ های رودخانه ای

نوع دیگری از سنگ ها که برای ماساژ کاربرد زیادی دارند، سنگ های رودخانه ای هستند، این سنگ ها منشا آتشفشانی دارند، سطحی صاف، صیقلی و براق دارند. این سنگ ها را می توان در رنگ ها، اندازه ها و شکل های متفاوت در ساحل رودخانه ها یافت. سنگ های رودخانه ای ابزار با ارزش یک ماساژ درمانگر هستند که در ترکیب با سنگ های بازالتی تاثیری شگرف خواهند داشت و بیمار نیز به دلیل سطح صاف و صیقلی آنها، از ماساژ با این سنگ ها لذت خواهد برد.

سنگ یشم

سنگ یشم یکی از سنگ های نیمه قیمتی است که از کانی های نفریت یا جیدیت تشکیل شده و رنگ آن معمولا سبز روشن تا سفید است.سنگ یشم که نوعی سیلیکات است، سطحی نرم و صاف دارد و برای ضربه زدن و مالش بر روی بدن از آن استفاده می شود و در ماساژ، سنگ یشم و عمل ماساژ با آن گوآشا نام دارد. از دیرباز سنگ یشم به جهت خواص انرژی زائی اش مورد توجه درمانگران بوده است. در شرق دور آن را سنگ آرامش می نامند و اعتقاد دارند که در بدن فیزیکی و متافیزیکی و حوزه انرژی ذهن آرامش و تعادل را برقرار می سازد و دردها و بیماری ها را از بدن دور می کند. به عقیده چینی های باستان، سنگ یشم شجاعت، دانایی، مهربانی، پرهیزکاری، آرامش ذهنی و احساسی، عشق و وفاداری را برای صاحبش به ارمغان می آورد که چنین خواصی را می توان با ماساژ به بیمار بخشید.

 ماساژ سنگ داغ ماساژ سنگ داغ