فواید ماساژ تایلندی

فواید ماساژ تایلندی

فواید ماساژ تایلندی

* پیوند افراد :

از فواید ماساژ تایلندی میتوان گفت که پیوند درون خانواده را بهبود می بخشد. از دیرباز یک رسم سنتی بوده که کودکان بزرگترها را ماساژ می دهند و بزرگترها در صورت نیاز به آرامش و تسکین دردهای بدن به یکدیگر کمک می کنند. لمس انسان احساس عشق و مراقبت بین فرد ماسور و ماساژ گیرنده را افزایش می دهد. ماساژ یک روش برای نشان دادن عشق به یکدیگر است.

* مراقبت از سلامتی :

از دیگر فواید ماساژ تایلندی ایم موضوع می باشد که به ماساژ گیرنده کمک می کند تا سلامتی و احساس خوب خود را حفظ کند. ماساژ یک ابزار قدیمی است که برای مقابله با بیماری های عمومی، افزایش دامنه حرکت و بهتر شدن کارکرد سیستم فیزیولوژیکی بدن استفاده می شود. ماساژ تایلندی به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن و متعادل کردن انرژی زندگی، به طول عمر نیز کمک می کند.

فواید ماساژ تایلندی

* پیشگیری :

از فواید ماساژ تایلندی شامل تکنیک های مورد استفاده در ماساژ تایلندی بدن را برای دفع زخم بستر، ضعف عضلانی، سردرد، دیسمنوره، یبوست، سوهاضمه، استرس و سایر مشکلات آماده می کند.

* بهبودی :

از فواید ماساژ تایلندی می تواند درد و التهاب عضلات، تاندون ها و مفاصل را کاهش می دهد. همچنین باعث کاهش سفتی مفاصل، افزایش قدرت عضلات و بهبود تحرک می شود.

* توان بخشی :

فواید ماساژ تایلندی برای تحریک عضلات فلج استفاده می شود. این روش می تواند به بهبود گردش خون عضلات و حفظ قدرت و عملکرد عضلات کمک کند. همچنین به طور موثری در توان بخشی کودکان معلول استفاده شده و در بنیاد کودکان دارای معلولیت در بانکوک مورد استفاده قرار می گیرد.

این مرکز والدین کودکان معلول را آموزش می دهد تا ماساژ تایلندی را روی آنها انجام دهند. توانایی کودکان در انجام وظایف توسط خودشان با ماساژ تایلندی سریعتر بهبود می یابد. این امر ممکن است به دلیل اثرات درمانی لمس انسان همراه با ماساژ بر انرژی زندگی باشد. دیده شده است که پس از دریافت ماساژ درمانی تایلندی، برخی از کودکان قادر به نشستن و برخی حتی به تغذیه خود هستند.

فواید ماساژ تایلندی

فواید ماساژ تایلندی برای جسم ، ذهن و روان

ماساژ تایلندی با استفاده از فشار مستقیم بر روی عضلات بدن، همراه با کشش برای تحریک سیستم اسکلتی عضلانی از جمله مفاصل، استخوان ها، اعصاب، رباط ها و سیستم لنفاوی برای هر پنج سیستم فیزیولوژیکی بدن مفید است.

فواید ماساژ تایلندی برای پنج سیستم فیزیولوژیکی بدن ( جسم )

۱- سیستم گردش خون :

ماساژ تایلندی گردش خون را بهبود می بخشد ، ضربان قلب را کاهش می دهد، درجه حرارت را در ناحیه تحت ماساژ افزایش می دهد، گردش لنفاوی را افزایش می دهد، تورم(ورم) را کاهش می دهد.

۲- سیستم اسکلتی :

ماساژ تایلندی قدرت و اثربخشی عضلات را بهبود می بخشد ، تنش عضلانی را برطرف می کند، سموم را از توده عضلانی خارج می کند، تاندون ها را شل می کند و خاصیت ارتجاعی آن ها را افزایش می دهد، تحرک و انعطاف پذیری مفصل را افزایش می دهد و سفتی مفصل را کاهش می دهد.

۳- سیستم عصبی :

فواید ماساژ تایلندی در تحریک و بهبود فعالیت اعصاب و احساسات با اثرات کاهش درد، تقویت احساس پوست و بهبود عملکرد اندام های داخلی مانند معده، روده و غیره.

۴- سیستم تنفسی :

فواید ماساژ تایلندی شامل این موضوع می باشد که تنفس را عمیق کرده و آرامش را بهبود می بخشد.

۵- دستگاه گوارش :

ماساژ تایلندی خاصیت ارتجاعی دستگاه گوارش را بهتر و حرکت معده را افزیش می دهد، به هضم غذا کمک می کند.

فواید ماساژ تایلندی

فواید ماساژ تایلندی برای ذهن :

ماساژ تایلندی باعث ایجاد احساس آرامش کامل در ماساژ گیرنده می شود، بنابراین استرس کارهای روزمره یا یک محیط شلوغ را کاهش می دهد. ممکن است اثر مثبت از بین بردن فشار روانی در بعضی از ماساژ گیرنده ها، فراتر از زمان حال باشد و به شکاف های عاطفی گذشته و عمیق نفوذ کرده و به آزادسازی آن ها کمک می کند.

فواید ماساژ تایلندی برای روان :

در مورد فواید ماساژ تایلندی برای روح و روان، ماساژ تایلندی بر اساس عناصر زندگی و سن سیب (انرژی زندگی) است. این ماساژ تاثیر مثبت فوق العاده ای بر روح و روان دارد، به ویژه هنگامی که ماسور هنگام انجام ماساژ روی جریان انرژی تمرکز کند. هنگامی که برای بیدار کردن انرژی از طریق سن سیب به هر نقطه فشار وارد می شود، همراه با هماهنگی تنفس بین ماسور و ماساژگیرنده، تاثیر بسیار مثبتی بر روان ماساژگیرنده و حتی ماسور می گذارد.

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرمبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

برای ارتباط با ما اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *