کمر درد و ماساژ

کمر درد و ماساژ

کمر درد یکی از شایعترین درد هایی است که بیش از ۸۰ درصد مردم در طول زندگی خود حداقل یکبار آن را تجربه می کنند و شایع ترین علت مراجعه به پزشک بعد از بیماری های تنفسی و سومین علت ناتوانی در سنین فعالیت و کار می باشد. علت ۹۷ درصد کمر درد ها مکانیکی و ۱ درصد غیرمکانیکی و ۲ درصد نیز به دلیل بیماری های احشایی ایجاد می گردد. که در این میان، فتق دیسک بین مهره ای یکی از علل اصلی کمر دردهای مکانیکی می باشد.

کمر درد و ماساژ

به دلیل تحرک فوق العاده ناحیه کمری که در مجاورت ناحیه نسبتا بدون تحرک ساکروم قرار گرفته، این منطقه در معرض فشارهای مکانیکی قرار دارد که می تواند منجر به آسیب دیسک بین مهره ای بخش تحتانی کمر گردد و در اکثر موارد، فتق دیسک در ناحیه کمری نیز در دیسک های بین مهره ای، مهره ۴ و ۵ کمر و مهره ۵کمر و مهره اول خاجی اتفاق می افتد. کهولت سن، افزایش وزن، بلند کردن وزنه های سنگین به روش نادرست، کاهش انعطاف پذیری، کاهش مایع دیسک ها و یا به عبارتی، شرایط جسمانی نامناسب افراد، دست هم داده و باعث کاهش کارائی یک دیسک در ستون فقرات می شود.

کمر درد و ماساژ

در حال حاضر، بیشتر درمان های سنتی از درمان قطعی و عوارض و مشکلات ناشی از فتق دیسک عاجزند، چون این نوع درمان ها فقط علائم بیماری ( و نه علت اصلی بروز آن) را درمان می کنند. درحالیکه راه موثر و طولانی مدت درمان، پرداختن به مشکل اصلی است که همانا حالت ایستادن مناسب و سطح عملکرد جسمانی مطلوب است. که عدم رعایت آن ، در درجه اول، باعث این عارضه می شود، چون در افراد بیمار، به علت وجود درد، کارائی عضلات ثبات دهنده ناحیه کمری دچار نقصان شده و به عنوان یک بازخورد حفاظتی، دچار اسپاسم و کوتاهی می شوند.

کمر درد و ماساژ

درمان با بازگرداندن هماهنگی، انعطاف پذیری، استقامت و قدرت عضلات از طریق تمرینات مناسب باعث بازگشت تعادل و عملکرد مناسب عضلات و مفاصل می شود و به این وسیله مشکل فتق دیسک به صورت اساسی حل خواهد شد. امروزه نشان داده شده است که کاربرد تمرینات مناسب و ماساژ به منظور ارتقای عملکرد جسمانی و کاهش درد در بیماران مبتلا به کمردرد مزمن موجب بهبود فعالیت های روزمره و کاهش درد می شود.

کمر درد و ماساژ

کمر درد و ماساژ

کمر درد و ماساژ

به طور کلی عضلات ثبات دهنده ناحیه ستون فقرات کمری در دو دسته طبقه بندی می شوند:

  1. عضلات جدار شکم که مانند دیواری محکم احشا را فشرده و موجب افزایش فشار درون شکمی می شود، که این مجموعه مانند بالشتک پنوماتیک ستون فقرات را از ناحیه جلو حمایت می کند.
  2. عضلات خلفی ستون فقرات که مهمترین آنها عضلات مولتی فیدوس است و با انقباضات خود حرکات یک مهره را نسبت به مهره های مجاور کنترل می کنند.

کمر درد و ماساژ

از دیگر اثرات ماساژ، می توان به کاهش اضطراب، افسردگی و هورمون های استرس زا مانند نوراپی نفرین و کورتیزول و همینطور افزایش سطح سروتونین و دوپامین اشاره داشت. به این صورت که افزایش سطح سروتونین ناشی از ماساژ درمانی می تواند باعث کاهش افسردگی شود و همچنین افزایش سطح دوپامین نیز باعث کاهش درد بیماران نیز می گردد. بر خلاف عقیده بسیاری از افراد، جلوگیری از فعالیت افراد مبتلا به کمردرد مزمن نه تنها باعث تحلیل عضلانی و ضعف عضلات می شود. بلکه باعث محدودیت های حرکتی بیشتر و در نتیجه، شدت درد در دراز مدت خواهد شد. می توان چنین نتیجه گیری کرد که پروتکل ترکیبی تمرین درمانی و ماساژ می تواند یک روش مناسب و سودمند به منظور کاهش و یا از بین بردن عوامل و علایم بیماران مبتلا به کمر درد مزمن و همچنین به عنوان یک روش مطمئن و کمکی در جهت سالم سازی جسمانی و روانی افراد مورد استفاده قرار گیرد.

کمر درد و ماساژ

کمر درد و ماساژ

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرمبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *