یومی هو تراپی

یومی هو تراپی :

با روش درمانی یومی هو تراپی می توان به اصلاح لگن خاصره، اصلاح ستون فقرات و مفاصل بدن پرداخت. انقباضات عضلانی را برطرف کرده و در نهایت گردش خون و سیستم لنفاتیک را بهبود بخشید و از این طریق به درمان ناهنجاری های گوناگون ناشی از این اختلالات پرداخت و تغییرات پاتولوژیک بدن را به نحو موثری برطرف کرد.

روش درمانی اصلاح لگن خاصره و فشار و کشش عضلات که یومی هو نامیده می شود، با بهره گیری از امتیازات روش های درمان طبیعی ماساژ چینی، جا انداختن و اصلاح استخوان بندی و مفاصل بدن به کمک کشش اندام ها و فشار درمانی ( شیاتسو) روش یکپارچه و سیستماتیکی را ابداع کرده است که به آن ویژگی منحصر به فردی را داده است.

زندگی مدرن و پیچیده امروز، انسان ها را در شرایطی قرار داده است که فاقد تحرک و پویایی فیزیکی کافی و مناسب هستند. این عدم تحرک کافی، اندام ها و مفاصل را دچار اختلال کرده و عضلات را سست و تنبل می کند که خود عامل بسیاری از بیماری هاست. درد در ناحیه کمر و لگن و ضعف عضلات پا از اولین علائم این بیماری هاست.

چنانچه انسان در حالت کاملا عمود ایستاده باشد، وزن بدن به طور مساوی روی هر دو پا می افتد. اما این امر زمانی امکان پذیر است که طول پا ها برابر بوده و عضلات آن از توانایی و قدرت یکسانی برخوردار باشند. اما اگر تغییرات پاتولوژیکی در یکی از پاها حادث شود، در آن صورت پای دیگر می بایست تحمل وزن بیشتری را بکند. اما پس از مدتی این پا دچار خستگی شده و به طور طبیعی بیشتر وزن بدن روی پای دیگر می افتد. این تغییرات مداوم، تاثیرات نامطلوبی بر ستون فقرات گذاشته و متعاقب آن ارگان های داخلی بدن دچار اختلال می گردند.

افرادی که دارای جابجایی سمت راست لگن خاصره بوده و دارای پای راست ضعیف تری نسبت به پای چپ بوده اند. از جمله این عوارض:

* لاغری

* اسهال

* اختلالات در کبد

* اختلالات در سیستم گوارش

* ناراحتی های زنان و زایمان

بیمارانی که دچار جابجایی سمت چپ لگن خاصره بوده اند دارای عوارضی همچون:

* چاقی

* گرایش به سرماخوردگی

* یبوست

* ناراحتی قلبی

* ناراحتی سیستم تنفسی

چگونه می توان جابجایی در لگن خاصره را تشخیص داد؟

در فردی با لگن خاصره سالم و طبیعی در حالت ایستاده و دراز کش دارای خط شانه و خط لگنی مساوی و افقی است ( دو طرف شانه و تاج ایلیاک در دو طرف لگن، قرینه هم بوده و در یک خط افقی قرار می گیرد). اگر ستون فقرات انسان با خط لگن خاصره تشکیل یک زاویه قائم بدهد، طول هر دو پا با هم برابر است، چرا که طول هر دو پا ارتباط مستقیمی با وضعیت لگن خاصره فرد دارد.

یومی هو تراپی

یومی هو تراپی

مرحله اول جابجایی لگن خاصره در یومی هو تراپی

وقتی فرد در حالت درازکش روی شکم باشد، می توان مشاهده کرد که مثلا سمت راست لگن خاصره بالاتر از سمت چپ قرار دارد. در این صورت دقیقا وضعیت شانه نیز به همین ترتیب خواهد شد، یعنی شانه سمت راست بالاتر از شانه چپ خواهد بود. و لگن راست در این حالت به سمت بالا حرکت کرده و کمی به عقب می پیچد. مفصل راست به سمت داخل می پیچد و پای راست کوتاهتر از پای چپ میگردد.

اگر فردی با لگن خاصره نرمال در وضعیت ایستاده یا در حرکت قاعدتا باید وزن بدن خود را به طور مساوی بر روی هر دو پا منتقل کند. اما از انجا که پای راست کوتاهتر از پای چپ شده است، قسمت فوقانی بدن برای حفظ تعادل به سمت چپ خم می شود و در این حالت وزن بدن، بیشتر بر روی پای چپ که اکنون بلندتر از پای راست شده است منتقل می شود. وقتی قسمت فوقانی بدن به سمت چپ متمایل می شود، ستون فقرات در سمت راست دچار خمیدگی و انحراف شده و مهره های گردن به سمت چپ منحرف می گردند، چون سر در این حالت برای حفظ تعادل به طور ناخودآگاه به سمت راست خمیده می شود.

اگر لگن خاصره راست که دچار جابجایی شده به سمت جلو بپیچد، لگن سمت چپ به نظر بلندتر از لگن سمت راست می آید. شانه سمت راست نیز به علت انحراف ستون فقرات در سمت راست به جلو متمایل می شود و بدن به سمت چپ می پیچد.

مرحله دوم جابجایی در لگن خاصره در یومی هو تراپی

اگر لگن سمت راست که دچار جابجایی شده است برای مدتی طولانی در همین حالت باقی بماند و اصلاح نشود، پای چپ که عموما بیشتر از پای راست وزن بدن را تحمل کرده است، کم کم خسته می شود و پای راست ناگزیر می بایست جانشین چای چپ شود تا پای چپ فرصت استراحت پیدا کند.

در این زمان، مفصل ران پای راست- که اینک به سمت داخل پیچیده است- اکنون به خاطر تحمل بیشتر وزن بدن مجددا به سمت راست و خارج گرایش پیدا می کند و پای راست کم کم بلند و بلندتر می شود و به خاطر آنکه وزن بدن بیشتر به سمت راست منتقل شده است، قسمت فوقانی بدن اینبار به سمت راست می پیچد و ستون فقرات در سمت چپ دچار خمش و انحراف می شود.

یومی هو تراپی

یومی هو تراپی

اما از انجا که آن قسمت از ستون فقرات که حالا دچار انحراف شده، دیگر نمی تواند به طور طبیعی و خود به خودی اصلاح شده و صاف شود، قسمت فوقانی آن این بار برای حفظ تعادل بدن دچار خمش و انحراف شده و به شکل اس انگلیسی در می آید. در این زمان به دلیل فرم جدید ستون فقرات، خط شانه ها در سمت چپ به سمت بالا کشیده می شود و در سمت راست به سمت پایین. هر دو شانه اکنون به سمت جلو می پیچند. به این فرم بدن ( بدن مارگونه ) می گویند.

مرحله سوم، جابجایی لگن راست خاصره در یومی هوتراپی

زمانی که وضعیت بدن به طور مداوم بد و بدتر می شود، پای راست که این بار بلندتر از پای چپ شده است، کم کم کوتاهتر شده و علیرغم انحراف در سمت راست لگن، به اندازه پای چپ می شود. در وضعیت های بحرانی، ممکن است که پای راست کمی بلندتر از پای چپ باشد تا بتواند از انتقال بار بیشتر وزن بدن به آن جلوگیری کند. حتی در وضعیت های ملایم تر، ممکن است با وجود مشاهده برابر طول هر دو پا شاهد آن باشیم که لگن خاصره در سمت چپ، این بار بالاتر از سمت راست قرار گرفته باشد. این وضعیت پیچیده و ترکیبی انحراف و جابجایی سمت راست و چپ را نوع ترکیبی جابجایی لگن خاصره نامیده ام.

با جدی شدن وضعیت جابجایی لگن خاصره، بیشتر وزن بدن گاه به پای راست و گاه به پای چپ منتقل شده و قسمت فوقانی بدن نیز به تبع آن گاه به راست و گاه به چپ خم می شود و ستون فقرات، فرم زیگزاگ به خود می گیرد. مفاصل پای راست و چپ نیز دائما در یکی از وضعیت های مراحل ذکر شده در فوق درمی آید.

انحرافات حادث شده در ستون فقرات فقط به تاثیر در وضعیت شانه ها ختم نمی شود، بلکه به آرامی به مفاصل آرنج ها، مچ های دست و پا و زانو ها سرایت می کند. حتی دنده ها نیز از این تاثیر در امان نبوده و فرم آن ا دچار تغییر می شود. به این ترتیب مشاهده می کنیم که چگونه جابجایی در لگن خاصره، دیر یا زود تمامی مفاصل بدن را درگیر کرده و به تخریب آنها می پردازد.

تغییرات در فرم اسکلت بندی بدن و مفاصل آن بلافاصله در وضعیت سیستم اعصاب محیطی و خودمختار، عضلات و تاندون ها، بافت ها، رباط ها، گردش خون و سیستم لنفاتیک، تاثیر مخربی بر جای گذاشته و عملکرد ارگان های داخلی و سایر اعضای بدن را دچار اختلال می کند.

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرمبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *