اثرات مثبـت ماسـاژ

ماساژ به‌کوشان

اثر ماساژ بر زیبایی

ماساژ یکی از مهم ترین عوامل سالم نگه داشتن پوست است. ماساژ روی تمام لایه های پوست و ساختمان آن تاثیر می گذارد و باعث بهبود عملکرد آن و ظاهر پوست می شود. ماساژ و تمرین هایی که به پوست داده می شوند،موجب ایجاد آثار انعکاسی و مکانیکی روی بافت های بدن می شوند. ماساژ موجب افزایش سرعت جریان گردش خون در پوست می شود، حالت ارتجاعی و قدرت ترمیم پوست را بیشتر می کند و از مرگ زودرس سلول های اپیدرم پوست جلوگیری می نماید.
ماساژ موجب تسریع جریان گردش خون در عضلات و تغذیه و تقویت عضلات زیر پوستی می شود. ضعف و شل شدن عضلات زیر پوستی باعث پیدایش چین و چروک روی پوست می شود. ماساژو نرمش های پوست، موجب فعالیت های طبیعی غدد عرق و غدد چربی می شوند و به این ترتیب ترشح مواد و دفع مواد زائد به خوبی از طریق پوست صورت انجام می پذیرد.
این امر از جمع شدن چربی در زیر پوست جلوگیری می نماید و لطافت و نرمی خاصی به پوست می بخشد. ماساژ و تمرین های اصولی روی پوست موجب فعالیت طبیعی ملانوسیت های پوست شده و مانع از تجمع ملانین در پوست می شود. ماساژ و انجام مرتب نرمش ها باعث افزایش جریان خون و لنف و در نتیجه افزایش هیدراتاسیون( اب رسانی) پوست صورت می گردد.