تاثیرات و فواید ماساژ سوئدی بر دستگاه های مختلف بدن

تاثیرات و فواید ماساژ سوئدی بر دستگاه های مختلف بدن

با هر هدفی که انجام شود دارای فواید و تاثیرات مثبت برای سیستم های بدن است. اگرچه اغلب افراد برای آرام سازی ماساژدریافت می کنند، اما به صورت خودکار کل سیستم های بدن آنها از ماساژ سود می برند. توجه کنید که ماساژ درمان مستقل نیست و ماساژ درمانی حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود.

تاثیرات و فواید ماساژ سوئدی برای سیستم پوششی بدن

بارزترین مزیت ماساژ برای سیستم پوششی یا پوست بدن شما، کمک به حذف سلول های مرده پوست است. در جلسات ماساژ، با ماساژ بدن، اصطکاک بین دست متخصص ماساژ و پوست بدن مشتری زیاد می شود و این کار باعث جدا شدن سلول های مرده پوست می شود. با کاهش سلول های مرده سطح پوست مرطوب تر شده و چین و چروک ها کمتر دیده می شود و پوست جوان تر به نظر می رسد. جوان شدن پوست احتمال مشکلات پوستی را کاهش می دهد. سطح پوست محل تماس اولیه بین دو نفر است. متخصص با لمس پوست مشتری سیگنال هایی را از اعصاب حسی پوست به مغز می فرستد و به بدن می گوید که زمان آن فرا رسیده است که آرام شود.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ماساژ منظم می تواند خاصیت ارتجاعی و شادابی پوست را نیز افزایش دهد. ماساژ باعث افزایش جریان خون به سطح پوست می شود و در نتیجه مواد مغذی منتقل شده به پوست افزایش می یابد. بنابراین، ماساژ می تواند سلامت کلی پوست را بهبود بخشد، و به شفاف و نرم شدن پوست کمک می کند. افزایش جریان خون همچنین به این معنی است که آسیب های پوست مانند بافت اسکار می توانند سریع تر بهبود یابد.

فاشیا یک ماده ای نرم در زیر سطح پوست است که گروه های عضلانی را از پوست جدا می کند. وقتی فاشیا سرد و بی تحرک می شود ژل مانند تر و سفت تر می شود. اصطکاک حاصل از ماساژ، گرمای لازم برای گرم شدن فاشیا را فراهم می کند و آن را به حالت نرم تری بر می گرداند. با شل نمودن فاشیا، انعطاف پذیری پوست بهبود می یابد. پوست بزرگترین اندام بدن است. کرم ها، روغن ها و لوسیون های ماساژ خوب حاوی ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست هستند.

فواید ماساژ سوئدی

تاثیرات و فواید ماساژ سوئدی برای سیستم اسکلتی بدن

۰;”>از طریق ماساژ حرکتی و ماساژ های دیگر، مایعات مهم به مفاصل شما منتقل می شوند، غضروف ها نرم شده و تغذیه می شوند. دامنه حرکت به این معنی است که مفاصل شما تا چه اندازه می توانند در یک محدوده طبیعی در هر جهتی حرکت کنند و ماساژ می تواند این محدوده را به حد استاندارد و نهایت آن برساند.

ماساژ همچنین گردش خون را افزایش می دهد. خون تغذیه تمام قسمت های بدن، از جمله اسکلت را فراهم می کند. بنابراین، ماساژ منظم می تواند در تامین مواد مغذی اسکلت مفید باشد. ماساژ می تواند چسبندگی هایی را که ممکن است در بافت عضلانی یا در رباط ها وجود داشته باشند، از بین ببرد. در همین راستا، ماساژ باعث شل شدن عضلاتی می شود که در صورت سفت شدن می توانند اسکلت را خم کنند. پس آزاد شدن عضلات به اصلاح تراز اسکلت نیز کمک می کند.

تاثیرات و فواید ماساژ سوئدی بر روی سیستم عضلانی بدن

ماساژ منظم می تواند تنش عضلانی را آزاد کند، در نتیجه درد و سفتی را تسکین می دهد. همچنین می تواند از تکرر و شدت گرفتگی عضلات بکاهد. این مهم، به نوبه خود،به بهبود وضعیت انقباض و کشش عضلانی و افزایش دامنه حرکت مفاصل کمک می کند. افزایش دامنه حرکت به معنای کاهش احتمال آسیب دیدگی است. ماساژ کمک می کند تا عضلات آسیب دیده یا ماهیچه هایی که در پاسخ به آسیب دیدگی سفت شده اند، به حالت اولیه خود برگردند. علاوه بر این، ماساژمنظم منجر به افزایش گردش مواد مغذی مورد نیاز سلول های عضلانی برای انجام کارهای سلولی می شود.

ماساژ ورزشی قبل از مسابقه به گرم شدن عضلات و افزایش عملکرد ورزشی کمک می کند، و ماساژ بعد از مسابقه به جلوگیری از سفتی و آسیب کمک می کند.

فواید ماساژ سوئدی

تاثیرات و فواید ماساژ سوئدی بر روی سیستم گردش خون

احتمالا مهمترین نتیجه ماساژ این است که ماساژ گردش خون عمومی را بهبود می بخشد. افزایش جریان خون مهم است، زیرا خون شما وظیفه حمل اکسیژن و سایر مواد مغذی حیاتی را به سلول های بدن دارد. نتیجه جریان خون سالم درخشان شدن پوست، حفظ عملکرد اعضای بدن، کاهش گرفتگی عضلات، عملکرد فکری بهتر و کاهش احتمال سکته مغزی است. پس کاملا ارزشش را دارد. تاثیر آرام بخشی دارد. استرس را کاهش می دهد به همین دلیل، دریافت ماساژ منظم می تواند ضربان قلب را کاهش دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. این بدان معنی نیست که قلب شما ضعیف تر است. در حقیقت ثابت شده است که انقباضات قلب پس از ماساژ، قویتر و کاملتر هستند. به دلیل تاثیرات شگفت انگیز ماساژ بر روی سیستم گردش خون، احتمال بیماری قلبی نیز بسیار کاهش می یابد.

ماساژ باعث ایجاد گرما در هر قسمت از بدن می شود. گرما باعث گسترش دیواره های عروقی رگ ها و مویرگ ها می شود و به این ترتیب خون آزادتر جریان می یابد. با گسترده شدن انبساط دیواره های عروق، قلب شما به تلاش کمتری برای پمپاژ خون در بدن نیاز دارد. همچنین این تاثیرات ایسکمی را در بدن کاهش می دهند.

بر روی سیستم تنفسی بدن

بارزترین مزیت ماساژ سوئدی برای سیستم تنفسی شما بهبود وضعیت بدن از نظر ساختاری است. از آنجایی که ماساژ باعث می شود ماهیچه های شما شل و باز شوند، محدودیت آنها برای اسکلت کمتر می شود. به شما این امکان را می دهد که قائم بایستید، و فضای بین شانه ها را گسترش می دهد.

این کار فشاری را که ممکن است توسط یک اسکلت فشرده و عضلات تنگ به ریه ها و اندام های شما وارد شده باشد را کاهش می دهد. عضلات دیافراگم و بین دنده های شما اسکلت شما را حرکت می دهند تا امکان تنفس فراهم شود. وقتی این عضلات سفت باشند، تنفس کامل نیست. دریافت ماساژ منظم همچنین به تنظیم تنفس کمک می کند، زیرا باعث می شود که نفس ها عمیق تر، طولانی تر و منظم تر شوند.

تاثیرات و فواید ماساژ سوئدی بر روی سیستم لنفاوی بدن

عملکرد سیستم لنفاوی از طریق نوعی ماساژ معروف به ماساژ تخلیه لنفاوی تسهیل و تقویت می شود. هدف از تخلیه لنفاوی بهبود حرکت مایع لنفاوی در بدن است. تخلیه لنفاوی تاثیر زیادی بر بدن دارد. این سیستم به بدن کمک می کند تا تولید گلبول های سفید خون را افزایش دهد و جریان لنفاوی را از طریق غدد لنفاوی، که فیلتر کننده مواد زائد و سایر مواد ناخواسته از بدن هستند، افزایش می دهند.

از تخلیه لنفاوی می توان برای درمان ادم ( تورم در بدن) یا ورم لنفاوی ( تورم در اندام های انتهایی ناشی از آسیب یا برداشتن غدد لنفاوی) استفاده کرد.

تاثیرات و فواید ماساژ سوئدی بر روی سیستم عصبی

یکی از رایج ترین دلایلی که افراد ماساژ می گیرند، آرام شدن اعصاب ات. ماساژ بر روی بدن، به ویژه سیستم عصبی، اثر آرامبخشی دارد. ماساژ می تواند اعصاب شما را تحریک کند. بسیاری از ورزشکاران قبل از یک مسابقه ورزشی بزرگ به دنبال ماساژ تقویت کننده ای به نام ماساژ ورزشی هستند. این نوع ماساژ نه تنها باعث گرم شدن عضلات می شود، بلکه باعث تحریک شدن اعصاب می شود و اصطلاحا آنها را بیدار می کند. این عمل باعث می شود که ورزشکار آگاهی بیشتری داشته باشد و سریعتر پاسخ دهد. اینکه باعث آرامش یا تحریک اعصاب انتهایی می شود به نوع ماساژ و هدف آن بستگی دارد.

دریافت ماساژ همچنین کمک مهمی برای اعصاب حسی شما در انتقال مناطق دردناک به مغز شما است. این کمک به شما هشدار می دهد که بدانید وضعیت عضلات کدام منطقه از بدن مشتری مناسب نیست و همچنین ماساژ منظم و روتین آستانه درد را افزایش می دهد و این بدان معنی است که محرک بیشتری برای ایجاد درد در بدن شما نیاز است. ماساژ می تواند یک اثر تثبیت کننده بر روی سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک داشته باشد. سیستم عصبی سمپاتیک مسئول پاسخ جنگ یا گریز است. این سیستم در عملکردهایی که انرژی را در سلول های بدن مصرف می کند، مسئول است. سیستم عصبی پاراسمپاتیک مسئول بازیابی سیستم عصبی سمپاتیک است. هر دو نقش مهمی در بقای انسان دارند. ماساژ با تقویت و تثبیت هر دو سیستم به تعادل بدن کمک می کند.

 در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرمبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

برای ارتباط با ما اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *