ماساژ و ام اس

ماساژ و ام اس

ماساژ و ام اس

ام اس و تاثیر ماساژ بر روی آن :

ام اس یکی از شایع ترین بیماری های مزمن سیستم عصبی مرکزی است که با دمیلینه شدت نورون های عصبی همراه است و قطعات متعدد دمیلینه شده حاصل از بیماری سرتاسر ماده سفید را فرا می گیرد و عملکرد حسی و حرکتی را تحت تاثیر قرار می دهد . شایع ترین سن ابتلا به این بیماری ۲۰ تا ۴۰ سال است. همچنین شیوع این بیماری در زنان بیش از مردان است.

مطالعات نشان داده است که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران مبتلا به ام اس از افسردگی و حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد نیز از اضطراب رنج می برند . که به شدت بر کیفیت زندگی این بیماران تاثیر گذار است . علائم و عوارض بیماری های جسمی اثرات متفاوت و قابل توجهی بر کارائی و کیفیت زندگی فرد می گذارد .

ماساژ و ام اس

ماساژ و ام اس

شدت یافتن این علائم ناتوانی را برای فرد به همراه خواهد داشت که مزید بر ناتوانی ناشی از علائم جسمی فرد می باشد . از آنجایی که در بیماری های مزمن درمان قطعی و کامل نشانه های بیماری دور از دسترس می باشد تلاش می شود که علائم قابل تعدیل موثر بر ناتوانی فرد شناسایی شود تا با پیشگیری ، درمان و بازتوانی به موقع آنها به ارتقا کیفیت زندگی فرد کمک نمود.

امروزه یکی از شایع ترین و بی خطرترین درمان های تکمیلی در سراسر دنیا ماساژ درمانی می باشد . در حال حاضر بیش از ۸۰ نوع ماساژ وجود دارد . از بین انواع ماساژ ، ماساژ افلوراژ بسیار آرامبخش ، ساده و سبک بوده و در نتیجه تحملش برای تمام بیماران از جمله بیماران مبتلا به ام اس بسیار راحت می باشد . در مطالعات مختلفی نشان داده شده است که ماساژ درمانی با روغن بادام شیرین باعث بهبود کیفیت خواب در بیماران مبتلا به ام اس می گردد .

ماساژ و ام اس

ماساژ و ام اس

همچنین تاثیرات دو روش ماساژ درمانی و آرام سازی بر درد کمر ، افسردگی ، اضطراب ، اختلالات خواب و بهبود دامنه حرکتی تنه ، در گروه ماساژ بهبود در عملکرد بیشتری داشتند . برخی از مکانیسم هایی که موجب اثرات ماساژ درمانی می گردد مشخص شده است که اثرات تسکینی درد می تواند ناشی از مکانیسم کنترل دروازه درد، که طبق این تئوری پیام فشار زودتر از درد به مغز می رسد . از طرف دیگر افزایش سروتونین، دوپامین و کاهش ماده پی طی ماساژ منجر به بهبود افسردگی می گردد .

همچنین بهبود کیفیت خواب مربوط به مکانیسم تحریک تولید اندورفین می باشد . از آنجایی که انجام ماساژ درمانی با کاهش اختلالات خواب در بیماران مبتلا به ام اس همراه است می توان اذعان داشت که کاربرد ماساژ درمانی در این بیماران می تواند نتایج مثبتی برکیفیت زندگی آنان بگذارد .

ماساژ و ام اس

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ ، ماساژ درمانی ، ماساژ آرمبخش ، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه ، شهریار ، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند .
سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند .

برای ارتباط با ما اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *