ماساژ و سلامت جسم و روان

ماساژ و سلامت جسم و روان

ارتباط میان سلامت جسم و روان به خوبی شناخته شده و مورد تحقیق قرار گرفته است. اگرچه داشتن یکی بدون دیگری غیر ممکن است، اما یافتن راهبردهای مقابله با استرس می تواند به ما در داشتن جسم و روحی سالم یاری می رساند. ماساژ با تاثیر بر افزایش گردش خون، کاهش ضربان قلب و ریلکس شدن عضلات می تواند به خوابی راحت تر و با ارامش بیشتر کمک کند.

از بین بردن علائم افسردگی

محققان ۱۷ مطالعه بالینی را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند آیا ماساژ درمانی می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند یا خیر. آنها دریافتند که هر مطالعه نتایج مثبتی در تسکین برخی از علائم افسردگی و اضطراب دارد.

احساس رفاه و ارتباط را تقویت می کند

اکسی توسین به عنوان هورمون عشق یا نوازش کردن شناخته می شود. هنگامی که افراد از نظر فیزیکی، لمس کردن در آغوش گرفتن پیوند برقرار می کنند. اکسی توسین ترشح می شود و احساس عمیقی از رفاه، راحتی و آسایش را افزایش می دهد.

ماساژ و سلامت

سطوح استرس را کاهش داد

کورتیزول هورمون استرس است. هنگامی که این حالت تهاجمی است، ما احساس خستگی، اضطراب و تنش می کنیم. استرس طولانی مدت و افزایش سطح کورتیزول می تواند منجر به بسیاری از مشکلات دیگر شود. ثابت شده است که ماساژ سطح کورتیزول را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد. سپس به بدن شما کمک می کند تا به طور طبیعی با اضطراب مبارزه کمک کند.

احساس شادابی و انرژی کنید

از انجایی که ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد، می توانید احساس انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشید و این احساس خستگی و بی حالی را از بین ببرید.

به طور طبیعی سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد

بسیاری از داروهای ضد افسردگی با افزایش سطوح پایین سروتونین در مغز( انتقال دهنده عصبی شاد) عمل می کنند که ماساژ می تواند با تغییر ترشح هورمون ها به این موارد  کمک کند.

با ماساژ ذهن خود را آرام کنید

با ماساژ ذهن خود را آرام کنید همراه با تغییرات فیزیکی که ماساژ می تواند ایجاد کند، یک استراحت ساده از حجم کاری، حتی برای ۱۵ دقیقه، می تواند به تنظیم مجدد مغز شما کمک کند و به شما اجازه دهد چند نفس عمیق بکشید. یک ماساژ مناسب و با فرصت دور کردن از میز کار می تواند منجر شود با ذهن و بدنی تازه به وظایف خود بازگردید.

ماساژ و سلامت

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ آرامبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *