تاثیر ماساژ شیاتسو ( طب فشاری )  بر کیفیت خواب سالمندان

طب فشاری

تاثیر ماساژ شیاتسو ( طب فشاری )  بر کیفیت خواب سالمندان

سالمندان اغلب از اختلال خواب رنج می برند و طب فشاری سنتی چینی یکی از تکنیک های غیر تهاجمی است که از طریق ماساژ نقاط فشاری سبب تعادل انرژی در بدن و ارتقا راحتی و سلامتی می شود. خواب یکی از نیازهای اساسی انسان است و هرگونه اختلال در جریان طبیعی آن ، علاوه بر ایجاد مشکلات روانی ، می تواند کارایی فرد را نیز کاهش دهد. اگر چه اختلالات خواب در هر سنی رخ می دهد، اما افراد غالبا با مشکلات بیشتری جهت دستیابی به یک خواب راحت مواجه هستند. سالمندی با کاهش کیفیت و کمیت خواب مرتبط است.

طب فشاری

شایع ترین شکایات خواب در سالمندان، مشکل به خواب رفتن ، بیدار شدن طی شب، سحرخیزی و خواب آلودگی روزانه هستند. بی خوابی اثرات منفی عمده ای بر کیفیت زندگی افراد داشته و سبب کاهش قابل توجهی در میزان عملکرد روزانه از جنبه های عاطفی، اجتماعی و فیزیکی می شود. در سالمندان نیز بی خوابی ممکن است سبب خواب آلودگی روزانه، اختلال حافظه و توجه، خلق پایین، سقوط های شبانه و استفاده زیاد از خواب آورها شود.

استفاده از طب مکمل نیز می تواند به درمان اختلال خواب کمک نماید. طب فشاری یکی از درمان های سنتی چین است که از طریق ماساژ و تحریک نقاطی در سر، دست ها و پشت می تواند سبب آرامش و خواب شود. این روش بیش از دو هزار سال است که در چین مورد استفاده قرار می گیرد. بنابر عقیده چینی ها طب فشاری سبب بهبود جریان چی ( انرژی حیات)  از طریق آزادسازی واسطه های عصبی و هورمون های عصبی شده بنابراین منجر به احساس خستگی کمتر و بهبود افسردگی و اختلال خواب می شود.

طب فشاری

طب فشاری تکنیکی موثر، سریع، غیر تهاجمی و بی خطر بوده و به سادگی قابلیت کاربرد و یادگیری را دارد. تحقیقات تاثیر طب فشاری را در تسکین انواع درد، تهوع بعد از جراحی و شیمی درمانی و اختلالات خواب در بیماران مزمن نشان داده است. تحریک نقاط فنگ چی، آن می ان، شن من و یانگ کوان سبب افزایش سروتونین و ملاتونین، ایجاد آرامش در بدن و در نتیجه بهبود کیفیت خواب می شود.

.
آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ ، ماساژ اصلاحی، ماساژ آرامبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازار کار می شوند.

طب فشاری

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ اصلاحی، ماساژ فرم دهی، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و بانوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *