گردن درد و ماساژ

گردن درد و ماساژ

گردن درد و ماساژ

شیوع گردن درد به طور فزاینده ای در دنیا در حال افزایش است. این مشکل تاثیرات زیادی بر فرد، خانواده، جامعه، سیستم سلامت و شغل افراد بر جای می گذارد. شیوع گردن درد به طور کلی در زنان بیشتر از مردان مشاهده می گردد.

عوامل موثر در بروز گردن درد می تواند شامل نوع شغل، انجام کارهای نشستنی با گردن خمیده، کار در محیط هایی با شرایط فیزیکی نامطلوب، شرایط نامناسب روانی، عدم رعایت شغلی و سیگار می باشد. در مقایسه با سایر مشکلات اسکلتی و عضلانی، بیشتر اختلالات گردن و اندام فوقانی ناشی از صدمات شغلی می باشد. عضلات گردن و شانه همیشه به عنوان یک واحد عمل می کنند و تمام حرکات اندام فوقانی بر روی عضلات گردن تاثیر دارند. این عضلات تمایل زیادی به اسپاسم و هایپرتونی دارند. اگر گردن حین انجام فعالیت خم باشد، بازوی اهرمی نیروی مقاوم به خصوص در ناحیه تحتانی گردن افزایش می یابد و این باعث افزایش فعالیت و اسپاسم عضلات گردن می شود.

حین راه رفتن و و حرکات متناوب، اندام فوقانی نیرویی را بر این عضلات وارد می کند. تراپزیوس عضله اصلی تحمل کننده این فشار است. هرگونه تغییر وضعیت بازو از حالت آویزان در کنار بدن، فشار وارد شده به عضلات تراپز فوقانی و روتاتور کاف را افزایش می دهد و منجر به اسپاسم آنها می گردد . این می تواند باعث ایجاد نقاط دردناک در عضله گردد.

گردن درد و ماساژ

علل گردن درد :

  1. نشستن طولانی:

    بیشتر افراد در جامعه در محیط کار و در خانه برای مدت طولانی نشسته‌اند. این عادت می‌تواند باعث فشار و کشیدگی عضلات گردن شده و منجر به درد و استفراغ شود.

  2. استفاده نادرست :

    از تجهیزات الکترونیکی: استفاده نادرست از تلفن همراه، رایانه و دیگر تجهیزات الکترونیکی می‌تواند منجر به تنش عضلانی در گردن شود و در نتیجه گردن درد را ایجاد کند.

  3. حمل و نقل بار سنگین:

    بلند کردن و حمل و نقل بارهای سنگین می‌تواند گردن را تحت فشار قرار داده و عضلات را آسیب برساند، که به علت گردن درد می‌شود.

راهکارهای درمان گردن درد :

برای درمان گردن درد در موارد حاد از درمان دارویی مثل استامینوفن، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و یا شل کننده های عضلانی و یا تزریق داروی بی حسی استفاده می گردد. اما در وارد تحت حاد و مزمن، استفاده از گردبند، درمان های فیزیوتراپی( سرمادرمانی، حرارت درمانی و …) و درمان دستی از اقداماتی است که در این زمینه انجام می گردد.

گردن درد

از میان روش های مذکور، درمان های دستی روش مناسب برای گروه های مختلف در سنین متفاوت است و کمترین عوارض جانبی را به دنبال دارد. ماساژ درمانی و تکنیک استرین_کانتراسترین دو گروه از تمرینات دستی هستند که اغلب در درمان مشکلات گردن مورد ستفاده قرار می گیرند.

راهکارهای کاهش گردن درد

  1. اصلاح نحوه نشستن:

    به جای نشستن طولانی در یک جای واحد، می‌توانید نحوه نشستن خود را تغییر دهید. استفاده از صندلی با پشتی مستقیم و قرار دادن پاها به طور مساوی بر روی زمین می‌تواند به کاهش فشار بر گردن کمک کند.

  2. ورزش و تمرین:

    انجام تمرینات کششی و تقویتی عضلات گردن می‌تواند به کاهش تنش و درد گردن کمک کند. تمریناتی مانند گردن خم کردن، خم شدن به سمت راست و چپ، و پیچیدن سر به سمت راست و چپ می‌تواند از انعطاف پذیری عضلات گردن افزایش بدهد.

  3. استفاده درست از تجهیزات الکترونیکی:

    در استفاده از تلفن همراه و رایانه، مواظبت کنید کهزمان استفاده از آنها را محدود کنید و به موقع استراحت کنید. همچنین، می‌توانید از صفحه نمایشهای بزرگتر و کیبوردهای خارجی استفاده کنید تا فشار بر گردن خود را کاهش دهید.

  4. ماساژ و ترمیمی درمانی:

    ماساژ گردن و استفاده از تکنیک‌های ترمیمی درمانی می‌تواند به تسکین درد گردن کمک کند. می‌توانید از روش‌های ماساژ خانگی استفاده کنید یا به یک متخصص ماساژ مراجعه کنید.

استفاده از کمربند گردن: در برخی موارد، استفاده از کمربند گردن می‌تواند به کاهش فشار و استحکام عضلات گردن کمک کند. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از آن، نصیحت پزشک خود را بگیرید.

گردن درد و ماساژ

تکنیک استرین-کانتراسترین یک روش موقعیت دهی غیرفعال برای کاهش درد اسکلتی عضلانی و اختلالات مربوط به آن است. در ین روش عضله مورد نظر به صورت غیرفعال دست کم به مدت ۹۰ ثانیه در طول کوتاه شده قرار می گیرد و سپس به وضعیت اولیه برگردانده می شود. در این حالت سیستم اعصاب مرکزی بازخورد بسیار کمتری از عضله دریافت می کند و پیام کمتری هم ارسال می کند و این به راحت و ریلکس شدن عضله کمک می کند. در این وضعیت درد در نقاط مذکور باید حداقل به میزان ۷۰ درصد کاهش یابد.

گردن درد
آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرامبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازار کار می شوند.
سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *