تاثیرات و فواید ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی

تاثیرات و فواید ماساژ آروماتراپی

تاثیرات و فواید ماساژ آروماتراپی بر روی سیستم عصبی بدن

مطالعات بالینی نشان داده اند که روغن های اساسی مختلفی مانند اسطوخودوس، لیمو و ترنج می توانند به تسکین استرس، اضطراب و افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک نمایند. دریافت ماساژ آروماتراپی کمک مهمی برای اعصاب حسی شما در انتقال مناطق دردناک به مغز شما است. این کمک به شما هشدار می دهد که بدانید وضعیت عضلات کدام منطقه از بدن کلاینت مناسب نیست.

و همچنین ماساژ منظم و روتین آستانه درد را افزایش می دهد و این بدان معنی است که محرک بیشتری برای ایجاد درد در بدن شما نیاز است. ماساژ می تواند یک اثر تثبیت کننده بر روی سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک داشته باشد. سیستم عصبی سمپاتیک مسول پاسخ جنگ یا گریز شما است.

این سیستم در عملکردهایی که انرژی را در سلول های بدن مصرف می کند، مسئول است. سیستم عصبی پاراسمپاتیک مسئول بازیابی سیستم عصبی سمپاتیک است. هر دو نقش مهمی در بقای انسان دارند. ماساژ با تقویت و تثبیت هر دو سیستم به تعادل بدن کمک می کند.

تاثیرات و فواید ماساژ آروماتراپی برای سیستم لنفاوی بدن

خانواده روغن مرکبات از نظر اثرات لنفاوی بسیار قابل توجه هستند. این روغن ها شامل پرتقال، لیمو، نارنگی و گریپ فروت هستند. با تحریک سیستم لنفاوی، راکد شدن از بین می رود و لنف بهتر منتقل می شود. همچنین عملکرد سیستم لنفاوی از طریق نوعی ماساژ معروف به ماساژ تخلیه لنفاوی تسهیل و تقویت می شود.

هدف از تخلیه لنفاوی بهبود حرکت مایع لنفاوی در بدن است. تخلیه لنفاوی تاثیر زیادی بر بدن دارد. این سیستم به بدن کمک می کند تا تولید گلبول های سفید خون را افزایش دهد و جریان لنفاوی را از طریق غدد لنفاوی، که فیلتر کننده مواد زائد و سایر مواد ناخواسته از بدن هستند، افزایش می دهد. از تخلیه لنفاوی می توان برای درمان ادم یا ورم لنفاوی استفاده کرد.

تاثیرات و فواید ماساژ آروماتراپی برای سیستم تنفسی

برخی از اسانس گیاهان با تسکین گلو، مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب علائم سرفه یا سرماخوردگی را کاهش می دهند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از اسپری بینی حاوی ترکیبی از عصاره اکالیپتوس، نعناع فلفلی، پونه کوهی و رزماری می تواند گلو درد، گرفتگی صدا و سایر علائم مربوط به سرفه را بهبود بخشد.

برخی از اسانس های مفید برای سلامت تنفس عبارتند از:

اسانس رزماری، نعناع، کندر، پونه کوهی، آویشن، شمعدانی، دارچین. علاوه براین ماساژ با کمک به وضعیت مکانیکی بدن به تنفس بهتر کمک می کند. از آنجایی که ماساژ باعث می شود عضلات ریلکس و آزاد شوند محدودیت آنها برای اسکلت کمتر می شود. به شما این امکان را می دهد که قائم بیستید، و فضای بین شانه ها را گسترش می دهد.

این کار فشاری را که ممکن است توسط یک اسکلت فشرده و عضلات تنگ به ریه ها و اندام های شما وارد شده باشد را کاهش می دهد. عضلات دیافراگم و بین دنده ها، اسکلت را حرکت می دهند تا امکان تنفس فراهم شود. وقتی این عضلات سفت باشند، تنفس کامل نیست. دریافت ماساژ منظم همچنین به تنظیم تنفس کمک می کند، زیرا باعث می شود که نفس ها عمیق تر، طولانی تر و منظم تر شوند.

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی

تاثیرات و فواید ماساژ آروماتراپی بر روی سیستم گردش خون

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان داد که روغن رزماری گردش خون محیطی را بهبود می بخشد و درد را تسکین می دهد. طبق مطالعات موسسه ماساژ درمانی آن آربور روغن های کاربردی دیگری که برای افزایش گردش خون استفاده می شوند عبارتند از: مریم گلی، سرو، گریپ فروت، گل همیشه بهار، لیمو، علف لیمو، پرتقال، گل سرخ، نارنگی.

مهم ترین نتیجه ماساژ این است که گردش خون عمومی را بهبود می بخشد. این افزایش جریان خون مهم است زیرا خون وظیفه حمل اکسیژن و سایر مواد مغذی حیاتی را به سلول های بدن دارد. نتیجه جریان خون سالم درخشان شدن پوست، حفظ عملکرد اعضای بدن، کاهش گرفتگی عضلات، عملکرد فکری بهتر و کاهش احتمال سکته مغزی است.

ماساژ تاثیر آرامبخشی دارد، استرس را کاهش می دهد به همین دلیل، دریافت ماساژ منظم می تواند ضربان قلب را کاهش دهد و کاهش فشار خون را در پی دارد. این بدان معنی نیست که قلب شما ضعیف تر است، ثابت شده است که انقباضات قلب پس از ماساژ، قوی تر و کامل تر هستند. به دلیل تاثیرات شگفت انگیز ماساژ بر روی سیستم گردش خون، احتمال بیماری قلبی نیز بسیار کاهش می یابد.

ماساژ باعث ایجاد گرما در هر قسمت از بدن می شود. گرما باعث انبساط دیواره های عروقی رگ ها و مویرگ ها می شود و به این ترتیب خون آزادتر جریان می یابد. با انبساط دیواره های عروق، قلب شما به تلاش کمتری برای پمپاژ خون در بدن نیاز دارد. همچنین این تاثیرات ایسکمی را در بدن کاهش می دهد.َ

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرمبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.