تاثیر ماساژ سوئدی بر استئوآرتریت زانو

تاثیر ماساژ سوئدی بر استئوآرتریت زانو

استئوآرتریت زانو یک بیماری مزمن مفصلی است که حدود ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری مفصلی مخرب رنج می برند. مطالعات بیومکانیکی نشان داده اند که حداقل بخشی از استئوآرتریت زانو از ضعف عضلات چهارسرران و کاهش حس عمقی مفصل زانو رنج می برند. کاهش حس عمقی می تواند با تاثیر بر پاسخ رفلکسی عضله، کاهش حساسیت پذیری دوک های عضلانی و در نتیجه کاهش حفاظت از مفصل موجب اختلال ثبات و پایداری مفصل می گردد. از این رو یکی از عوارض مهمی که بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو با آن مواجه هستند، اختلال در تعادل است.

بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو به دلیل درد و محدودیت های عملکردی به دنبال درمان هستند. درد بیشتر اغلب به معنای عملکرد فیزیکی کمتر است. بدین معنی که افراد مبتلا، توانایی کمتری در انجام وظایف روزانه از جمله راه رفتن در مسافت های کوتاه و طولانی، بالا رفتن از پله ها و نشستن _ ایستادن دارند. چندین گزینه مدیریت محافظه کارانه پیش روی بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو است، از جمله طب فیزیکی، ماساژ درمانی، ورزش درمانی، کاهش وزن، آموزش بیمار، اصلاح فعالیت و غیره می باشد.

ماساژ درمانی از جمله درمان های مکمل و جایگزین، بی خطر و رایج در سرتاسر دنیا است. در جوامع غربی ۸۳ درصد پزشکان ماساژ را به عنوان درمان مکمل قبول دارند و ۷۱ درصد بیماران خود را به متخصص ماساژ درمانی ارجاع می دهند.

از کاربردهای بسیار مهم ماساژ می توان به تاثیر آن در تحریک گیرنده های حس عمقی اشاره کرد. ماساژ می تواند با تاثیر بر سیستم اعصاب مرکزی و محیطی موجب تسهیل انتقال پیام های عصبی از محیط بدن به سیستم اعصاب مرکزی و در نتیجه باعث آرامش عصبی می گردد.

استئوآرتریت زانو

همچنین می تواند با ایجاد تعادل و توازن در عملکرد عضلات به بهبود عملکرد سیستم عصبی _ عضلانی  کمک کند. همچنین می تواند با ایجاد تعادل و توازن در عملکرد عضلات به بهبود عملکرد سیستم عصبی و عضلانی کمک کند. مطالعات نشان داده اندکه می توان با تحریک گیرنده های لمسی  و فشاری در پوست، عضلات و کپسول مفصلی به بهبود حس عمقی مفصل و در نتیجه ثبات عملکردی آن کمک کرد. تحریک گیرنده های پوستی از طریق ماساژ موجب بازگرداندن فعالیت این گیرنده ها و در نهایت بهبود تعادل می شود. به طور کلی ماساژ، باعث کاهش درد، افزایش تحرک مفاصل، از بین بردن چسبندگی فیبرهای عضلانی، افزایش گردش خون موضعی و آرامش کلی می شود.

از میان انواع مختلف ماساژ که به عنوان درمان مکمل برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو به کار برده می شود می توان به ماساژ تایلندی، ماساژ سوئدی، ماساژ آروماتراپی و انواع مختلف ماساژ های سنتی اشاره کرد. در این بین اما ماساژ سوئدی بیش از سایر انواع ماساژ مورد توجه محققان و درمانگران بوده است. چرا که فشار دست درمانگر در این ماساژ متوسط است که اثربخشی آن را تضمین می کند. از آنجایی که اثربخشی ماساژ سوئدی بر درد، عملکرد جسمانی و سفتی مفصلی بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو به اثبات رسیده است.

ماساژ درمانی می تواند به کنترل پاسچر افراد دارای بی ثباتی مزمن مچ پا را بهبود بخشد. از آنجایی که ضعف گروه عضلات چهارسر ران در افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو مشهود است درمان هایی که به آرام سازی این عضلات کمک می کنند مانند ماساژ می تواند با افزایش جریان خون موضعی و کاهش درد بیماران دارای استئوآرتریت موجب افزایش قدرت عضلات شده و در نتیجه بر کنترل پاسچر اثر بگذارند.

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرمبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *