تاثیر ماساژ نقاط ماشه ای و تن  آرامی

ماساژ نقاط ماشه ای

تاثیر ماساژ نقاط ماشه ای و تن  آرامی

در سال های اخیر کاربرد درمان های تکمیلی از جمله ماساژ در واحد های درمانی افزایش یافته است. ماساژ به عنوان یک شکل سیستماتیک از لمس در دستکاری بافت های نرم بدن به وسیله دست ها به منظور اهداف درمانی همچون برطرف کردن درد، افزایش راحتی و آسایش در بیماران تعریف شده است.

ماساژ یک روش جامع در کمک به بیماران برای تطابق با بیماری و کاهش اضطراب است، ماساژ برای تمام رده های سنی و در موقعیت های مختلف کاربرد دارد. بعنوان مثال، ماساژ برای کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی در کودکانی که دچار کوادری پلژی به علت فلج مغزی می گردند استفاده می شود.

در بیماران سرطانی مشخص شده است که ماساژ اثرات مثبتی در برطرف نمودن درد و رنج دارد و دوره های کوتاه ماساژ درمانی اثرات سودمند روانی، جسمانی برای بیماران سرطانی دارد.

ماساژ نقاط ماشه ای

ماساژ نقاط ماشه ای

ماساژ نقاط ماشه ای

تحقیقاتی بر روی تاثیر ماساژ بر بیماری های مختلف نشان داد که ماساژ بر احساس خوب بودن در بیماران سرطانی یک روش موثر جهت کم کردن علایم جسمی و روانی، مناسب دانستند. ماساژ نقاط ماشه ای میوفیشیال یک تکنیک پیشرفته عصبی و عضلانی است که معمولا در ماساژ درمانی برای تسکین درد و ایجاد انبساط عضلانی به دنبال ضربه ها استفاده می شود و چون از حرکات ماساژ متنوعی با تمرکز بیشتر بر این نواحی استفاده می شود از این نظر مشابه طب فشاری است.

نقاط ماشه ای در واقع کانون های مشخص با تحریک پذیری فوق العاده هستند که در یک نوار تحت کشش عضله اسکلتی واقع شده اند این نقاط منشا درد موضعی هستند. محققان اعلام کردند که وابستگی بالایی بین نقاط حساس ماشه ای و نقاط فشاری مربوط به درد وجود دارد. تحریک نقاط ماشه ای می تواند باعث تغییر در سیستم عصبی خودمختار گردد که با علائمی مثل تعریق زیاد، راست شدن مو، گشاد شدن موضعی عروق، قرمزی پوست و تغییرپذیری نبض همراه است.

ماساژ نقاط ماشه ای

ماساژ نقاط ماشه ای

ماساژ نقاط ماشه ای

همچنین تحقیقات نشان داده است ماساژ نقاط ماشه ای سر، گردن و نواحی شانه ای به طور معناداری تعدادضربان قلب، فشارخون سیستولیک، فشارخون دیاستولیک و فشارهای عضلانی روانی را کاهش می دهد. این تاثیر از طریق آرامش عضلانی و کاهش تحریک سیستم عصبی خودکار می باشد. قلب رشته های عصبی زیادی از اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک دریافت می کند که این اعصاب از دو راه بر روی عمل تلمبه ای قلب تاثیر می گذارند: ابتدا با تغییر دادن تعداد ضربان قلب و سپس با تغییر قدرت انقباض قلب و در نتیجه برون ده قلبی. لذا فشارخون را تغییر می دهد و در زمان استراحت بعد از ماساژ، ضربان قلب کند شده، تاثیر سمپاتیک کاهش یافته و اثر پاراسمپاتیک افزایش می یابد. همچنین عضلات اسکلتی و صاف شل شده و در نتیجه حجم مویرگی زیاد و فشار خون کاهش می یابد.

ماساژ نقاط ماشه ای ، تکنیکی غیرتهاجمی و بدون عارضه است که باعث القا اثرات آرام سازی در افراد می شود که به میزان زیادی سبب کاهش مشکلات آنها شده و نیاز به مصرف داروهای مسکن و آرامبخش را کاهش خواهد داد.

  1. بیماران انفارکتوس میوکارد که مراحل بهبودی را طی می کنند، این بیماران دچار تنش شدید عضلانی و روانی می شوند که منجر به افزایش فعالیت سیستم سمپاتیک می گردد، با این روش می توان فعالیت پاراسمپاتیک را تحریک نمود و اثرات فوق را از بین برد.
  2. بیماران با نارسایی احتقان قلب که در این بیماران میزان استرس به دلیل افزایش سطح کاتکولامین ها بالاست این روش با کم کردن استرس و افزایش فعالیت پاراسمپاتیک این اثر را از بین میبرد.
  3. بیماران با نوروپاتی دیابتیک که عملکرد سیستم اتونومیک در آنها کاهش می یابد و دچار درد شدید به علت نوروپاتی محیطی می شوند، افزایش اضطراب و استرس می تواند وضعیت موجود را بدتر نماید، بنابراین ماساژ درمانی می تواند از راه کم کردن اضطراب در کاهش درد موثر باشد. بیماران هایپرتانسیون اساسی بدون عارضه که فشارخون و فعالیت سیستم سمپاتیک در این بیماران بالاست و ماساژ درمانی می تواند در کاهش فشار خون و افزایش فعالیت سیستم پاراسمپاتیک موثر باشد.

ماساژ نقاط ماشه ای

ماساژ نقاط ماشه ای

ماساژ نقاط ماشه ای

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ ، ماساژ درمانی ، ماساژ آرمبخش ، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شود.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *