رفلکسولوژی و رفع خستگی

رفلکسولوژی و رفع خستگی

رفلکسولوژی و رفع خستگی

خستگی یکی از علائم شایع تظاهر کننده در حیطه مراقبت های اولیه است که بر اثر بهم خوردن تعادل و عدم هماهنگی عرضه و تقاضای انرژی بدن رخ می دهد و بر عملکرد حرفه ای ، اجتماعی و زندگی خانوادگی تاثیر داشته و باعث افزایش خطاهای فردی در جنبه های مختلف زندگی می شود. حال آنکه عدم رفع خستگی می تواند منجر به بروز بیماری های مزمن غیرواگیردار از جمله بیماری های قلبی عروقی ، کاهش بازدهی کاری ، وقوع حوادث پرتنش در زندگی ، افزایش خطاها و حوادث ناشی از آن مانند رانندگی ، پرستاری ، پزشکی و تبعات روانی ، اقتصادی و اجتماعی ، عاطفی ، خانوادگی ، صنعتی و غیره شده و بخش مهمی از هزینه های بهداشتی و درمانی را به خود اختصاص می دهد. که بیانگر لزوم تدوین برنامه های بهداشتی، درمانی همه جانبه برای کاهش این آمار و پیشگیری از بروز عوارض خستگی می باشد.

رفلکسولوژی و رفع خستگی

رفلکسولوژی و رفع خستگی

رفلکسولوژی و رفع خستگی

روش های داروئی و غیرداروئی مختلفی برای رفع خستگی ، وجود دارد که از جمله درمان های داروئی می توان به قطع داروهای با عارضه جانبی خستگی استفاده از محرک ها مانند مصرف منظم قهوه اشاره کرد. همچنین درمان های غیرداروئی نظیر افزایش مواجه با نور خورشید، تنظیم فعالیت ها و ورزش روزانه، هیپنوتیزم، آب درمانی، رایحه درمانی و ماساژ نیز از عوامل موثر بر رفع خستگی شناخته شده است. در این بین ماساژ رفلکسولوژی پا به عنوان شایع ترین و کم عارضه ترین روش مطرح می باشد. ماساژ رفلکسولوژی پا سبب افزایش مقاومت و توانایی افراد در برابر حوادث زندگی، نیاز ها و ناراحتی های حاصل از مشکلات مزمن مانند خستگی شده و در تمام مراحل زندگی باعث کاهش فشار های روحی و جسمی بوده که موجب تنظیم و تعادل هورمونی، آرام سازی ، کاهش تنش، بهبود تصویر ذهنی بدن و در نتیجه کاهش عوارض خستگی و بهبود کیفیت زندگی افراد می شود.

رفلکسولوژی و رفع خستگی

در ماساژ رفلکسولوژی پا ، هریک از اعضای داخلی بدن به بخش خاصی از دست ها و پا ها مرتبط است، در نتیجه می توان با تحریک آن نقاط و روش خاص ماساژ پا آن عضو را تحت تاثیر قرار داد که در بر گیرنده نیازهای روحی، جسمی، ذهنی و توازن انرژی در بدن است.

رفلکسولوژی و رفع خستگی

رفلکسولوژی و رفع خستگی

رفلکسولوژی و رفع خستگی

امروزه افزایش روز افزون در استفاده مردم و متخصصین کادر پزشکی از طب مکمل و جایگزین از جمله ماساژ بازتابی پا با توجه به موثر وکم هزینه و کم عارضه بودن آن و افزایش استفاده از این روش ها در نقاط مختلف جهان مورد توجه ویژه سازمان بهداشت جهانی می باشد. مطالعات نشان داده است که ماساژ رفلکسولوژی کیفیت خواب را افزایش و کاهش خستگی، استرس، تنش را به همراه دارد. همچنین تحقیقات نشان داده است که ماساژ بازتابی پا بر کاهش میزان خستگی زنان، در سنین مختلف با علل گوناگون فیزیولوژیکی و غیر فیزیولوژیکی تاثیر داشته است.

رفلکسولوژی و رفع خستگی

با توجه به تاثیر مثبت ماساژ رفلکسولوژی بر خستگی و استفاده روز افزون از روش های دستی طب مکمل مانند ماساژ بازتابی پا توسط مردم و کادر پزشکی پیشنهاد می شود که استفاده از این روش اسان، ارزان و قابل اجرا همت بگمارند و استفاده از ماساژ رفلکسولوژی پا موجب آسایش و ارتقای کیفیت زندگی افراد می گردد.

رفلکسولوژی و رفع خستگی

رفلکسولوژی و رفع خستگی

رفلکسولوژی و رفع خستگی

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرمبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *