ماساژ سنگ داغ ( آموزش ماساژ سنگ داغ )

ماساژ سنگ داغ ( آموزش ماساژ سنگ داغ )

ماساژ سنگ داغ استفاده از سنگ های گرم شده به عنوان فرم دست در ماساژ روغنی است. ماسور تکنیک های ماساژ روغنی را با سنگ های گرم شده انجام می دهد و یا این سنگ ها را در قسمت های خاصی از بدن مانند نقاط طب سوزنی، نقاط ماشه ای و…. قرار می دهد. این سنگ ها به عنوان ابزار ماساژ استفاده می شوند یا به طور موقت روی بدن باقی می مانند تا گرمای آنها به بافت عمقی بدن نفوذ کند.

یکی از اهداف ماساژ کاهش تنش عضلات است. رفع مشکلات عضلات می تواند ماساژ را موثرتر جلوه دهد. این نکته ای است که ماساژ سنگ داغ را می تواند از ماساژ های روغنی با کیفیت تر کند زیرا تنش عضلات در این ماساژ از سایر سبک ها بهتر برطرف می شود.

آموزش ماساژ سنگ داغ

گرمای حاصل از سنگ به عضلات نفوذ می کند و به شل شدن آنها کمک می کند تا ماسور بتواند ماساژ عمیق و آرامبخش ارائه دهد. گرما همچنین باعث افزایش جریان خون محیطی بدن می شود که این افزایش جریان خون، به رفع مشکلات بافت نرم بدن کمک می کند.

در این روش ماساژ که درمانی هم است، یک متخصص ماساژ به طور معمول از سنگ های بازالت سیاه صیقلی شده یا سنگ های رودخانه ای استفاده می کند. این سنگ ها در دستگاه مخصوصی به نام هیتر یا گرمکن، گرم می شوند. سنگ های بازالت بسیار غنی از آهن هستند. همین امر باعث می شود آنها گرما را بهتر دریافت کنند و مدت طولانی حفظ کنند و باعث جریان بهتر انرژی های بدن شوند.

ماساژ سنگ یک روش با تاثیر فراوان روی بافت عمیق بدن است که در آن از روغن ماساژ، سنگ گرم و گاهی اوقات از سنگ های مرمر برای آرام کردن عضلات استفاده می شود. ماساژ گرم و سرد متناوب روشی برای کاهش درد بدن است. سنگ داغ، گرمای آرامبخش ایجاد می کند و سپس سنگ سرد خنک کننده و طروات دهنده به بدن است. استفاده متناوب از این دو بدن را به سم زدائی ترغیبب می کند و همچنین باعث افزایش جریان لنفاوی می شود.

ماساژسنگ داغ یک درمان است و برای افرادی که مشکلات اسپاسم عضلانی دارند بسیار مفید است.

آموزش ماساژ سنگ داغ

البته در نظر داشته باشید که باید با پزشک مراجع در رابطه با ماساژ درمانی مشورت کنید. این ماساژ بین یک تا دو ساعت طول می کشد اما بهترین زمان آن یک ساعت و نیم است که ماسور وقت کافی برای اجرای تمامی تکنیک های ماساژ را داشته باشد. بیشتر از این زمان ممکن است به از بین رفتن حوصله مشتری بینجامد و همچنین زمان کمتر برای انجام کل تکنیک ها مناسب نیست.

آموزش ماساژ سنگ داغ

آموزش ماساژ سنگ داغ

فواید و تاثیرات ماساژ سنگ داغ برسیستم های بدن

فواید و تاثیرات ماساژ سنگ بر سیستم لنفاوی

  1. افزایش جریان لنف که باعث کمک به جریان خون و کمک به سیستم دفاعی بدن در برابر سموم، باکتری و ویروس ها می شود. استفاده متناوب از سنگ داغ و سرد این روند را تسریع می کند.
  2. تخلیه مایع میان بافتی و جلوگیری از ادم که مانند مورد قبلی استفاده متناوب از سنگ داغ و سرد این روند را تسریع می کند.
  3. دفع ذرات و مواد زاید

فواید و تاثیرات ماساژ سنگ بر سیستم گردش خون

  1. ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد و به طور مکانیکی ۱۰ تا ۱۵ درصد سرعت جریان خون سیاهرگی به قلب را افزایش می دهد.
  2. از انجا که گردش خون افزایش یافته است( جریان خون سیاهرگی به طور مستقیم و جریان خون سرخرگی به طور غیر مستقیم) تحویل مواد و اکسیژن به اندام ها و عضلات و حذف مواد زاید ناشی از متابولیسم در خون بهبود می یابد.
  3. فشار خون به طور موقت توسط گشاد شدن مویرگ ها کاهش می یابد، این امر موثر بر نفوذپذیری دیواره های مویرگ است.
  4. باعث پیشگیری از لخته شدن خون و انقباض عروق می شود.

آموزش ماساژ سنگ داغ

آموزش ماساژ سنگ داغ

فواید و تاثیرات ماساژ سنگ بر سیستم عضلانی

ماساژ سنگ باعث بهبود خاصیت ارتجاعی تارهای عضلانی شده، به انقباض عضله کمک می کند و کاهش آتروفی عضلات را به همراه دارد و باعث افزایش مقدار اکسیژن موجود در عضله شده، همچنین موجب بهبود جریان اکسیداسیون( سوخت و ساز عضلات) و احیا و نیز بهبود عملکرد جذب مواد غذایی در فیبرهای عضلانی می شود و نیز موجب تجدید قوای تحلیل رفته ناشی از خستگی عضلات می شود. در مجموع ماساژ در به دست آوردن توان از دست رفته عضلات خسته کمک موثری می کند و عضلات را به حالت استراحت برمی گرداند.

همچنین ماساژ باعث بهبود جریان خون مفاصل و بافت های اطراف آنها شده و موجب تسریع در جذب تراوشات مفصلی (مایع سنوویال، مایعی است شفاف، به رنگ زرد کمرنگ که توسط سلول های غشا سینوویال در مفاصل سینوویال ترشح می گردد) گردیده و تقویت کپسول مفصلی و لیگامنت های مفاصل و نیز بهبود تحرک مفاصل را به همراه دارد.

  1. از بین رفتن اسپاسم عضلانی که باعث کاهش عملکرد عضلانی و کاهش دامنه حرکت مفصلی می شود. که این امر در ماساژ سنگ داغ به دلیل انبساط ماساژ بافت نرم بسیار بیشتر از ماساژ های دیگر است.
  2. از بین رفتن بافت اسکار( اثر برجای مانده از التیام زخمی که بافت های آسیب دیده آن به طور کامل بازسازی نشده و بافت همبند جای آنها را گرفته باشد.
  3. با افزایش گردش خون باعث رسیدن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به عضلات می شود.

آموزش ماساژ سنگ داغ

 فواید و تاثیرات ماساژ سنگ بر سیستم پوششی(پوست بدن)

ماساژ در پوست باعث بهتر شدن گردش خون و نیز باز شدن مجاری غدد چربی و عروقی می شود. همچنین سبب بهبود تنفس پوستی و عملکرد تراوش آن می شود، پوست گرم شده و به همین سبب خاصیت الاستیکی و ارتجاعی پوست افزایش یافته و در نتیجه باعث کاهش درد ناشی از کشیدگی پوست هم شده و در نهایت اینکه کمک به دفع سریع تر مواد زاید متابولیکی و از بین رفتن چسبندگی های مزمن می شود.

  1. ماساژ با ایجاد اصطکاک باعث بلند شدن سلول های سطح شاخی شده و پوست را جوانتر می کند.
  2. بافت اسکار در پوست را از بین می برد.
  3. افزایش جریان سطحی خون باعث رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.
  4. باعث دفع اوره و مواد زاید از طریق منفذهای پوستی می شود.

آموزش ماساژ سنگ داغ

آموزش ماساژ سنگ داغ

فواید و تاثیرات ماساژ سنگ بر سیستم عصبی

ماساژ با رفع مشکلات عضلانی درد را که سیستم عصبی انتقال دهنده آن است کاهش می دهد. روغن های خوشبو و رایحه هایی که در ماساژ استفاده می شود، تاثیر مستقیم روی سیستم اعصاب دارند. همچنین ماساژ باعث خونرسانی بهتر به سیستم اعصاب شده و باعث عملکرد بهتر سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک می شود.

از تاثیرات دیگر ماساژ سنگ بر روی سیستم اعصاب می توان به تاثیر اجرای تکنیک ها که باعث ترشح هورمون های ضد درد و شادی آور در بدن می شود.

  1. خواب بهتر
  2. احساس نشاط و سرزندگی
  3. عملکرد بهتر مغز
  4. تبادل بهتر اطلاعات بین مغز و سیستم های بدن

آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ به کوشان در زمینه آموزش تخصصی ماساژ، ماساژ درمانی، ماساژ آرمبخش، ماساژ زیبایی و…. در منطقه اندیشه، شهریار، کرج فعال می باشد و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی ماساژ و کسب مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد بازر کار می شوند.

سالن تخصصی ماساژ سانا با کادری مجرب و ماساژتراپیست هائی حرفه ای در زمینه خدمات از قبیل ماساژ ریلکسی، ماساژ درمانی، ماساژ لاغری، ماساژ زیبایی و …. فعال می باشد و با نوان محترم در منطقه اندیشه، شهریار، کرج و …. می توانند با تعیین وقت قبلی از خدمات سالن ماساژ سانا استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *